FANDOM

Wobblyplanet

Świat centralny Tenery - Nowa Ziemia

Stolica Tenery - Nowa Ziemia Edytuj

Świat o dwukrotnie większych rozmiarach od Ziemi (jednak siła ciążenia wynosi tylko 1,5g-mniejsza gęstość) o charakterze skalno-oceanicznym,lądy pokrywa roślinność,klimat na wiekszości powierzchni umiarkowany lub zwrotnikowy,niewielkie lodowe bieguny.Planeta krąży dookoła słońca(typ G1III) większego i gorętszego od ziemskiego kilka razy w odległości 3 j.a. w tzw. 'złotej strefie'.Od kilkuset lat zasiedlany przez wrota, stał się z czasem światem o wysokim poziomie technologicznym a przed kikudziesięcioma laty przeszła tam wielomilionowa(ok.10 mln) część populacji Novus(Teneranie) by przenieść tam nową stolicę ich cywilizacji. Dziesięć lat temu stała się obiektem jednego z pierwszych zmasowanych ataków dron, w jego wyniku i trwających walk zginęła większa część populacji jednak reszta przetrwała chroniąc się w niezamieszkałych rejonach planety gdzie drony już nie docierały, m.in w dużej bazie w rozległym paśmie górskim gdzie przygotowano wielkie składy i podziemia na wypadek wojny z Futurą. Obecnie trwa podnoszenie się planety z ruin w czym znaczny udział ma milionowa populacja przybyła na statku transportowym "Tenera" z Novus co przy pozostawionym na miejscu zapleczu technologicznym odbywa się w imponującym tempie. Wkrótce planeta ta zacznie znowu kolonizować okoliczne światy, choć wiele zależy od ostatecznego wyniku konfrontacji z dronami.