FANDOM

Novus

Novus

Planeta na, którą przeniosła się załoga Przeznaczenia - Nadziei, kiedy próbowali otworzyć tunel na Ziemię w gwieździe.Na planecie znajdowały się dwa antagonistycznie nastawione do siebie państwa: Tenera(1) (j. Pradawnych) - Pierwszym prezydentem tego kraju był Everett Young - osadnicy stamtąd uważali, że muszą przetrwać i na stałe osiedlić się na Novus. Futura - której pierwszym prezydentem był Adam Brody-z kolei ludzie stamtąd nigdy nie pogodzili się z faktem, że muszą się tu zostać i ciągle wierzyli że dr Rush który został na Destiny przybędzie i ich kiedyś ocali(dlatego później Rush występuje w ich kulturze w roli boga). Te dwa kraje(po latach wspólnej dość niełatwej historii) wspólnie odkryły, że do ich planety zbliża się czarna dziura.Razem zbudowali kilka statków(jeden nieukończony pozostał na Novus) zdolnych pomieścić większą część populacji, niestety bez napędu FTL. Część ludzi, która nie poleciała statkami - kilkadziesiąt lat wczesniej przeszła przez wrota. Niestety wkrótce potem podczas wstrząsów sejsmicznych spowodowanych pływami grawitacyjnymi zbliżającej się osobliwości wrota zostały zniszczone. Aby zwiększyć szanse na odnalezienie przeznaczenia, Futura i Tenera tworzyły cały czas kolonie (przenosząc też liczne grupy rozpoznawcze dla poznania szczegółowych warunków panujących w danym świecie),i wysyłając tam roboty (drony) a potem właściwych osadników. Niestety te kolonie nie były w stanie wystarczająco dobrze poradzić sobie bez dalszego wsparcia z Novus, dlatego po awarii wrót na Novus nie posiadali zbyt wielu zaawansowanych urządzeń. Drony były na początku robotami (automatycznymi maszynami wielu typów na początku zbliżonymi w konstrukcji do transportera F.R.E.D(2) czy sondy M.A.L.P ale i także większymi maszynami typu autonomiczny buldożer itp.- m.in na specyficznych planetach tzn.z odpowiednimi warunkami lecz ciężkim terenem np.gęsta dżungla itp.), które miały przygotować teren i podstawową infrastrukturę przed założeniem kolonii-czyli przybyciem właściwych kolonistów. Roboty te po jakimś czasie się zbuntowały (zmieniły pod wpływem prawdopodobnie zupełnie obcej sztucznej inteligencji znanej też jako Drony i stąd ich wspólna nazwa) i zaczęły atakować wszystko co ma w sobie jakąkolwiek obcą od siebie technologię. Drony zaatakowały też Nową Ziemię czyli planetę na, którą potem udali się mieszkańcy Novus.

(1) Tenera (język pradawnych) - Kraina Młodych (Kraina Younga)

(2) FRED (Field Remote Expeditionary Device)